کشتی گیران کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 4179
نویسنده : سعید

۱۹۸۱ میلادی ـ اسکوپیه

بیستمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از روز بیستم شهریور ماه ۱۳۶۰ شمسی با حضور یکصد و هفتاد و دو قهرمان از بیست ونه کشور در ده وزن در شهر اسکوپیه کشور یوگسلاوی ( سابق ) آغاز شد.

در این مسابقات محمد حسین محبی و محمد حسن محبی عضویت تیم ملی اعزامی را داشتند و صادق ایمانی مربی آگاه و زحمتکش کرمانشاهی نیز مربیگری تیم را بعهده داشت. پس از مبارزات قهرمانان با یکدیگر در پایان تیم ایران به نتایج ذیل دست یافت.

محمد حسین دباغی در وزن دوّم ، احمد رضائی در وزن چهارم، محمد حسین محبی در وزن ششم، خدابخش عفت دار در وزن هفتم،  و محمدرضا طالقانی در وزن نهم با دو باخت از دور مسابقات کنار رفتند اما نجفی جویباری در وزن اوّل رسول حسینی در وزن سوّم و محمد حسن محبی در وز هشتم به مقام چهارمی رسیدند و حسن حمیدی هم به مقام پنجم نائل گردید فقط رضا سوخته سرائی با سه پیروزی و یک باخت موفق به اخذ مدال نقره گردید.

رده بندی تیمها: به این شرح اعلام شد. ۱ـ شوروی ۲ـ بلغارستان ۳ـ آمریکا ۴ـ آلمان شرقی ۵ـ ایران ۶ـ ژاپن

۱۹۸۲ میلادی ـ ادمونتون

بیست و یکمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با شرکت یکصد و پنجاه قهرمان از بیست و شش کشور جهان از بیستم مرداد ماه ۱۳۶۱ شمسی در شهر ادمونتون کشور کانادا در ده وزن آغاز گردید.

در این دوره نیز محمد حسین محبی و محمد حسن محبی دلاوران کرمانشاهی عضو تیم ملی اعزامی بودند و مربی تیم محمود معزی پور

در این دوره عده‌ای آشوب طلب جو حاکم در سالن مسابقات را برضد ایران تبدیل کرده بودند و ضعف مدیریت و رهبری تیم نیز مزید بر علت شده بود تا آسایش و آرامش که لازمه پیروزی و قهرمانی است در اردوی ایران بوجود نیآید مسلم است که در چنین شرایطی کشتی گرفتن کار بسیار دشواری خواهد بود.

متأسفانه داوریهای مسابقات نیز مغرضانه بود و در چند مورد حق مسلم کشتی‌گیران ایران پایمال گردید . در خاتمه تیم ایران اغین نتایج را کسب نمود.

امیر تهرانی در وزن دوم، ایوب صفوی در وزن سوّم، جبار مهدیون در وزن هفتم، محمود گنجی در وزن نهم، رضا سوخته سرائی در وزن دهم بعلت باخت از دور مسابقات حذف شدند. محمد بزم آور در وزن اول مقام چهارم، محمد حسین محبی در وزن ششم ، محمد حسن محبی در وزن هشتم به مقام پنجم و حسن حمیدی در وزن پنجم به مقام ششم جهان رسیدند در این مسابقات تیم ایران نتوانست مدالی را کسب نماید.

رده بندی تیمی : ایران به مقام ششم جهان رسید.

۱۹۸۳ میلادی ـ کیف

بیست و دوّمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در مهرماه ۱۳۶۲ شمسی در شهر کیف شوروی سابق آغاز گردید.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد اعزامی ایران به این مسابقات را این افراد تشکیل می‌دادند. ۱ـ مجید ترکانف ۲ـ یعقوب نجفی ، ۳ـ عسگری محمدیان، ۴ـ احمد رضائی، ۵ـ محمود کدخدائی، ۶ـ الله مراد زرینی ( از کرمانشاه ) ۷ـ محمد حسین محبی ( از کرمانشاه ) ۸ـ محمد حسن محبی ( از کرمانشاه ) ۹ـ محمود گنجی ، ۱۰ ـ رضا سوخته سرائی و مربیان منصور برزگر، اکبر حیدری و رمضان خدر

با کمال تأسف در این دوره بیژن سیف خانی قهرمان هفتاد و چهار کیلوئی فرنگی با حریف اسرائیلی کشتی گرفت و پیروز هم شد.

از آنجائیکه جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را غاصب سرزمینهای اسلامی میداند و آنرا به رسمیت نمی‌شناسد همین مسئله موجب گردید سازمان تربیت بدنی ایران به عنوان اعتراض به نحوه برگزاری مسابقات دستور داد گروه اعزامی تیمهای کشتی آزاد و فرنگی مسابقات را نیمه تمام گذاشته و بلافاصله به ایران باز گردند.

۱۹۸۵ میلادی ـ بوداپست

بیست و دوّمین دوره مسابقاتع کشتی آزاد قهرمانی جهان از روز هیجدهم مهرماه سال ۱۳۶۴ شمسی با حضور بیش از دویست قهرمان از سی و شش کشور جهان در سالن نه هزار نفری بوداپست کشور مجارستان آغاز گردید. امیر تهرانی در وزن دوّم، عسگری محمدیان در وزن سوّم ، محسن کاوه در وزن چهارم، خسرو پیشرو در وزن پنجم، الله مراد زرینی در وزن ششم، محمد حسین محبی در وزن هفتم و کاظم غلامی در وزن نهم بعلت باخت یا اضافه وزن راه بجایی نبردند. علیرضا سلیمانی نیز در دیدار سوّم با ژوزف بالا از مجارستان در حالی که چهار بر یک جلو بود به ناحق اخطار گرفت و بازنده شد و در دیدار چهارم بعنوان اعتراض دست داور را بالا برد و تشک را ترک نمود و از دور مسابقات حذف گردید. مجید ترکان در دیدار با حریف آلمانی جنجال داوری به میان آمد و به ناحق مغلوب شد و مدال نقره را کسب نمود. محمد حسن محبی با پنج پیروزی با برتری کامل به دیدار نهائی راه یافت در آخرین مسابقه با بیل شر از آمریکا به ناحق بازنده اعلام شد و به مدال نقره اکتفا نمود اعتراض محبی و علیرضا سلیمانی در موقع توزیع مدالها با واکنش شدید مسؤلان فیلا مواجه شد و امتیازات این دو قهرمان حذف و در رده بندی تیم ایران به مقام سیزدهم تنزل یافت .

۱۹۸۹ میلادی ـ مارتینی

بیست و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهریور ماه سال ۱۳۶۸ شمسی با حضور یکصد و نود ونه کشتی‌گیر از سی و نه کشور جهان از نهم شهریور ماه در شهر کوچک مارتینی کشور سوئیس آغاز شد و مربگیری تیم را شمس الدین سید عباسی و یدالله اعتصمامی بعهده داشتند.

در این مسابقات ناصر زنیل نیا در وزن اوّلف اکبر فلاح در وزن چهارم در دور دوّم بعلت اضافه وزن اوت شدند. بهروز یاری در وزن ششم اسماعیل فردین در وزن هشتم، مهدی محبی در وزن نهم پس از دو باخت از مسابقات حذف شدند. امیر رضا خادم به مقام پنجم رسید و محمد حسین محبی دلاور کرمانشاهی مقام هفتم را کسب نمود.

عسگری محمدیان در وزن سوّم به مدال نقره دست یافت و علیرضا سلیمانی با شکست دادن بومگارتنر آمریکائی مدال طلای این وزن را بدست آورد و در رده بندی تیم شوروی با ۷۹ امتیاز اول و تیم ایران با سی و هفت امتیاز مقام پنجم جهان را حائز گردید .

۱۹۹۰ میلادی ـ توکیو

یست و هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با شرکت دویست و بیست قهرمان از چهل و چهار کشور از روز چهاردهم شهریور ماه ۱۳۶۹ شمسی در توکیو کشور ژاپن افتتاح گردید.

در این دوره محمد حسین محبی ، محمد حسن محبی و جعفر خدائی از کرمانشاه افتخار عضویت تیم ملی را داشتند در این مسابقات ناصر زنیا نیا در وزن اول ، تقی اکبرنژاد در وزن چهارم، علی اکبر نژاد در وزن پنجم و محمد حسین محبی در وزن هفتم راه بجائی نبردند و از دور مسابقات کنار رفتند جعفر خدائی در وزن نهم به مقام ششم، رضا سوخته سرائی در وزن دهم به مقام هشتم و عسگری محمدیان در وزن سوّم به مقام دهم دست یافتند. امیر رضا خادم در وزن ششم با پنج برد و یک باخت به مقام سوّم رسید و مدال برنز گرفت. محمد حسن محبی دلاور کرمانشاهی پس از پنج پیروزی به حریف شوروی باخت و در دیدار رده بندی کشتی‌گیر آلمانی را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

مجید ترکان در فینال یوردانف اعجوبه کشتی بلغارستان را مغلوب نمود و موفق به دریافت مدال طلای جهان گردید.

در رده بندی تیمی: شوروی ، آمریکا دوّم ، بلغارستان سوّم ، ایران چهارم ، ترکیه پنجم و کوبا به مقام ششم رسیدند .

۲۰۰۵ میلادی ـ بوداپست

بیست و هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در مهرماه سال ۱۳۸۴ شمسی در بوداپست کشور مجارستان برگزار گردید.

رقابتها از روز دوشنبه چهارم مهرماه با حضور نخست وزیر مجارستان در سالن نه هزار نفری آغاز شد.

دراین مسابقات فریدون قنبری از کرمانشاه در وزن پنجم عضویت تیم ملی راداشت که برخلاف انتظار خوب ظاهر نشد و از رفتن به روی کرسی افتخار باز ماند.

در این دوره هم انتخاب تیم ملی طبق معمول با حرف و حدیث همراه بود و تیم ملی با شش یار جدید در این مسابقات حضور داشت مسؤلان و مربیان انتظار کسب مدالهای جهانی را دور از انتظار نمی‌دیدند حتی قهرمانی جهان را هم دور از دسترس نمی‌دانستند ولی واقعیت چیزی دیگر بود و مسائل حاشیه‌ای کماکان ادامه داشت . کشتی‌گیران از دور مسابقات حذف شدند.

تنها مراد محمدی در وزن دوّم توانست مدال برنز را کسب نماید . در رده بندی تیم ایران با بیست و دو امتیاز مقام ششم جهان را بدست آورد.

 

نام تعدادی از فنون کشتی :

 

.) آرنج دوطرف - آرنج سرپا - آفتاب مهتاب - اشگل گربه - افلاک - النگه باخته - اسیاب بادی - بار انداز - باقولان - بز کش - بقل رومی - بند اشتر -پابند - پاگیر - پت پا - پس کاسه - پیش کاسه - پلنگ گیر - پنیر تپان ـ پیش انداز - تو حلق - چرخ کمر - چنگگ - حصیر مال - حمال بند - تو دلی - یک دست یک پا - زشت و زیبا - رکابی - رکبی - زیر گرفتن یک خم دو خم - سگگ سرپی - سگگ دوبل - عقربک - قفل قیصر - کنده یک چاک ـ کنده خورجین - فیتیله پیچ - فیتیله بار انداز - فیتیله کنده - بلغاری - سرو ته یکی - قوچ بند - کلاته - فیتو - دست در مخالف - دست بالا دست -لانگ - لنگ تندر - تندر -دوخم انفجاری - میون کوب - دستو -یک دست دو دست - سالتو - پیچ پیچک -کول انداز - فن کمر - پیچ کمر - سوبلس - مشق سقا - دست زیر کتف - و..... 

  

البته مجال نمیده که اسم کل فنون کشتیرو بنویسم از وقت خارجه ولی میشه گفت حدود 360 تا فنون کشتی داریم که خیلی  از آنها مربوط به فنون  ترکی  مغلی  روسی و ... می باشد ولی عمده فنون مربوط به ایران میشه  که از قدیم بوده .

 امام علی حبیبی دارای طلای المپیک 1956 ملبورن از فنی ترین کشتیگیران آن دوران بوده و خالق فن یک دست و یک پا بود واین فن زیبا رو به تمام کشتی گیران  دنیا زد او تمامی حریفان خود را درالمپیک ملبورن با فن یک دست و یک پا ضربه فنی کرد . خیلی ها بودن که فنی بودن  غلامرضا تختی - حبیب الله بلور - عبد الله موحد - و...... علیرضا دبیر قهرمان المپیک سیدنی استاد زیرگیری بود او از هر دو پا بخوبی زیر میگرفت در المپیک سیدنی همه حرفان خود را با زیرگیری خاک کرد وقهرمان شد.

 

 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
Farzam در تاریخ : 1393/4/3/2 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
رها در تاریخ : 1393/3/24/6 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
ساناز در تاریخ : 1393/3/20/2 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
ساناز در تاریخ : 1393/3/20/2 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
علی بختیاری در تاریخ : 1393/2/22/koshtigir - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
محمد درزی در تاریخ : 1392/7/11/koshtigir - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
محمد درزی در تاریخ : 1392/7/5/koshtigir - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
محمد درزی در تاریخ : 1392/7/5/koshtigir - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
642066 در تاریخ : 1391/11/11/3 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
کوروش در تاریخ : 1391/11/9/1 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام خوش اومدین.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی گیر و آدرس koshtigir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 180
بازدید کل : 105902
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com